Wat doet De Vragenfabriek?

Quizvragen als marketinginstrument?!

Wil je je doelgroep op een onderscheidende manier bereiken en betrekken bij je bedrijf, organisatie of product? Je doelgroep bewustmaken, voorlichten, of op een luchtige manier testenWaardevolle content voor je website of social media? Meer interactie met je doelgroep? Nieuwe lezers of bezoekers trekken? Een niet-alledaags relatiegeschenk? Meer informatie over het gedrag van je klant? Een levendige invulling van je bedrijfsevenement?

Denk dan eens aan De Vragenfabriek! De Vragenfabriek helpt bedrijven en organisaties om hun doelgroep(en) op een levendige, toegankelijke en onderscheidende manier te bereiken. Door middel van (quiz)vragen. Voor elke boodschap, voor elke doelgroep en rond elk thema. Van Vincent van Gogh tot het riool, van de hersenen tot koffie, van tanden poetsen tot het nieuws, etc.

 

Waarom juist quizvragen?

  • Wanneer blijft je boodschap beter hangen: door mensen een vraag te stellen en ze zelf over het antwoord te laten nadenken, of door ze informatie kant-en-klaar aan te reiken? Precies. Onderzoek van de Amerikaanse psycholoog Jeffrey Karpicke wijst uit dat het stellen van vragen de beste manier is om informatie op te nemen en te onthouden.
  • Bovendien: mensen testen graag hun kennis en hebben de drang om te antwoorden op kennisvragen die worden gesteld. Dat zit nu eenmaal bij de mens ingebakken. Waarom zou je daar als bedrijf geen gebruik van maken?
  • We lezen geen lappen tekst meer, maar scannen de tekst op wat we interessant vinden. Informatie aanbieden in hapklare stukjes tekst (quizvragen) voorziet in deze behoefte.

 

De Vragenfabriek maakt(e) quizvragen voor…

… televisieprogramma’s, zoals De Slimste Mens, Met Het Mes Op Tafel en De Grootste Royaltykenner van Nederland;

… bedrijfsmagazines, zoals van BOVAG (De Grote-Toekomst-van-de-Branche-Kennistest), Simon Lévelt (Koffie- en TheeQuiz), en een rioolreinigingsbedrijf (RioolQuiz);

… de NieuwsQuiz 2015 van De Vragenfabriek;

… content voor Facebook, zoals voor Seats2meet (#‎Vragen10daagse‬) en Saffraan Reizen (#QuizVijfdaagse);

… enkele scheurkalenders van uitgeverij Dutchbook;

… diverse bedrijfsspellen;

… quizpuzzels in bladen (die eens iets anders willen dan old school puzzeltjes), zoals ComputerIdee;

… (bord)spellen, zoals Trivial Pursuit, Weetjeskwartetten, De Grootste Royaltykenner van Nederland.

 

Kijk vooral eens op Voor wie werkt(e) de Vragenfabriek?

 

Wie werkt er in De Vragenfabriek?

Ga hiervoor naar Wie is Astrid van Bernebeek?

 

Quizvragen maken, doe je dat alleen?

Het belangrijkste – nieuwsgierig zijn en vragen stellen – doe ik natuurlijk zelf. Maar ik ben onderdeel van een groot netwerk van zelfstandig ondernemers, met specialisten op het gebied van onder andere social media, marketing, fotografie, MVO, vormgeving, video, communicatie en events.

Om er even twee te noemen: ik werk graag samen met ontwerper en illustrator Yon Prüst van Studyo-n en met fotograaf Arnold Reyneveld van Studio Reyneveld.

De Vragenfabriek is ook in te huren voor freelance projecten (op locatie).

 

Wil jij weten wat quizvragenmarketing voor jou of jouw bedrijf kan doen? Maak dan NU een afspraak met De Vragenfabriek. 

‘Onze medische beroepsorganisatie wil op een laagdrempelige manier al onze patiënten voorlichten. Zo’n leporello zou een goed middel zijn, niet?’

Patiëntenvoorlichting in de vorm van een quiz, daar wil ik meer van weten. »